© 2017 by Esin Çayır

esincayir.com'da geziyazısından, kendinyap projelerine , gelin olurken bilmeniz gerekenlerden en son moda trendlerine kadar her istediginizi 
bulabilirsiniz.

İstanbul / TÜRKİYE

  • Admin

En İyi 9 Bilim Kurgu Filmi


Evde ne zaman film izlemek istesem film süresinin belki iki katı kadar zamanda film arıyorum.. Film seçmeeek benim için zorlu bir süreç açıkçası!

Çünkü, eğer kötü bi film seçersem o zamanı hayatımdan çalındığını düşünüyorumm. Örneğin Leo'nun Oscar'ına kavuştuğu Diriliş benim için aşırııı hayal kırıklığı olmuştu!

Tabii zevkler renkler tartışılmaz..

Benim favori kategorilerim Bilim Kurgu, Komedi ,Fantastik, Romantik ama Dram olmayanlarından! Zaten hayatın içi oldukça karmaşık film izlerkende üzülmek istemiyorum cidden.. Dizi yazım da da bundan bahsetmiştim. Bişeyler izliyorsam keyiflenmek için izliyorumdur üzülmek için değil..:D

1.Interstaller

Eeen sevdiğim böyle anlamak için 3-4 kere izlediğim Interstellar'ı (Yıldızlar Arasında) ilk sıraya koymak istedim. Fragmanını aşağıya bırakıyorum. Koloni hayatını, ,izafiyet teorisini ve özellikle kara deliklerin meraklısıysanız bayılarak izlersiniz. Uzun soluklu bi film.. Ama asla sıkıcı değil! Söylediğim gibi ben 3-4 kere izledim.

2.The Martian

Yine bir uzay filminden devam edelim.. Hazır uzayla başlamışken bir kaç tavsiyem daha olacak. Kitabını okumadım direk filmini izledim. Sanıırım o yüzden ben filmi çok beğendim. Ama kitabı okuyanlardan duyduğum kadarıyla kitap çokçok daha iyiymiş ki bu çok normal. Film ve kitap iki ayrı dünya ..

Uzay görevinde olan baş rolümüz Matt Damon'nun başından geçenler anlatılıyor. Fimde dolu dolu aksiyon, bilim ile iç içe olacaksınız.

3.Geostrom

Sanırıım hala vizyonda kaçırmadan gidin izleeyiin derim! Çünkü her dakikasında kendinizi filmin içinde hissedeceksiniz. Uzay filmlerinin genelinden farklı olan Uzaydan Gelen Fırtına şu sıra daha olası bir senaryo ya sahip. Aksiyon fazlasıyla var. Interstaller gibi aşırı kuantum fiziği, izafiyet teorisi falan içermiyor. Ama! İnsanii duyguların dünyamızı nasıl etkilediğini net bi şekilde anlatılıyor. Tüm filmi diken üstünde izledim ay şimdi nolcak demekten kendimi asla alamadım. Hazır vizyondayken imax'de izlenmeyi hakeden bi film .

4.Inception

Uzay filmlerine biraz ara vereyiim. Leocuğum bu filmle nasıl Oscar olmamış bilmiyorum .(Akademi bu işten anlamıyor bence.. ) Olası biiir hikaye aslında rüya içinde rüya durumuu ve bu şekilde yaptıkları hırsızlıkları anlatılan film de duygusallıkta var. Fazla bilim olmasada kurgusu güzell :D İnsanı düşünmeye iten bi film.. Sonunun tartışmalı bırakılmasıda ayrı güzel bi detay..

Christopher Nolan tarzı genelde sonlar yoruma açık bırakılıyor zaten ve sanırım tüm filmlerine bayılıyorum.. Rüyalarda buluşalım. ;)

5.Matrix

Bilim kurgu filmlerinin babası Matrix çıktığında ben 7 yaşındaydım. Tabi o zaman izleyemedim ama süreklii duydum ve akan yeşil yazıları gördüm.

Yeni okuduğum bi yazı da o akan yeşil yazıların yemek tarifi olduğunu öğrendim. Hahah yalnız bence büyükk trolleme olmuş. Çünkü insanlar o yazılardan ne komplo teorileri kurdu..

Büyüyüp izlediğim de ise çok sevdiğim seri sonu açık bırakılmış filmlerden oldu. Yapay zeka teknolojisinin bizi ele geçireceği distopyasını ele alan benim bildiğim ilk film olabilir.

Follow the white rabbit ,Alice Harikalar diyarı göndermesi ile başlayıp tek sınırın bizim zihnimiz olduğunu vurgulayan film eğer izlemediyseniz size çok şey katar. İzlediiğinizi düşünüyorum tabi kii ama zaten bu 5-10 kere izlenecek bir seri..

6.Avatar

Sinemada izlediğim için şanlı hissettiğim filmlerden biri de Avatar. Sonrasında tv de 850 kere verdiler. Ama o grafikleri sinemada izlemek zevkti.. Film hakkında düşününce insanoğlunun zararları bir kez daha vurgulanmış. Filmi veleev ki izlemediniz. Hemen oturun ve başlayın. Mavi canlıların dünyası bizimkinden çok daha güzel..

7.The Hunger Games

Açlık oyunları sersinin ilk filmini sinema da izledikten sonra dayanamayıp serinin devam kitaplarını okudum. Diğer üç filmden o yüzden hiiiç keyif alamadım. Çünkü kitaplar mükemmeldi filmler sıkıcı ve basitti.. ( tabi böyle yorumlamamak lazım ama tarafsız olamıyorum maaleseff.. ) İlk film hariç istediğim randımanı diğer filmlerden alamadııım. Ama düşündüğüm zaman Açlık Oyunları'nın hikayesi de gayet olası insanlar tüm bu kötülükleri yapabilir.. Sanırım film izlerken de çok realistim. Fantastik filmler hariiiç :)

8.Iron Man

Robert Downey Jr. etkisiyle mükemmeleşen marvel filmii Iron Man beni çeken filmlerden olmuştur. Marvel filmlerini genelde çok beğeniyorum. Amerikan rüyası kurtarıcı karakterimiz Tony Stark zengin son teknoloji kıyafetlere sahip ki film ismini oradan alıyor. Aslında çizgi romandan uyarlama film bence Robertcığımla aldı başını gitti.. Spiderman, Batman gibi fantastik karakterlerin yerini gerçekçi Iron Man karakteriyle aldı.. Her saydığım süper kahrama'nın filmni de ayrı seviyorum. Özellikle Batman'ı sanırım spiderman benim için çizgi filmden öteye gidemedi.. IronMan başlığı altında Avengers ve X-Men tavsiyesini de sıkıştırabilirim..

9.Divergent

İzlerken aa Hunger Games i andırıyor diye izlediğim bi distopya örneği bir film daha.. Koloniler halinde yaşayan insanlar ve hepsinin aslında baskın özelliklerine göre sınıflandırılmasını anlatıyor. Ama sizce herkesin teek bi baskın özelliiğimi vardır? Ya da sırf bi özelliğiniz daha baskın diye tüm hayatınızı bu şekilde sadece onu yaparak mı geçirmelisiniz? Bu soruları sorduracak film. Bir seri filmi illa mutlaka izleyin mükemmel demiyorum ama zaman geçirmek izlenebilir.

#bilimkurgu #filmtavsiyesi #bilimkurgufilmleri #interstaller #yıldızlararasında #themartian #marslı #geostorm #uzaydangelenler #inception #başlangıç #ChristopherNolan #Nolan #matrix #avatar #hungergames #açlıkoyunları #filmönerisi #neizlesek #divergent #ironman #demiradam #uyumsuz

38 görüntüleme